Przygotowane wcześniej informacje pozwolą Ci się czuć pewnie w czasie spotkania, a rozmowa przebiegnie sprawnie. Dziennikarza prasowego lub radiowego zaproś do cichego pomieszczenia, to ułatwi zarejestrowanie rozmowy. Do nagrań telewizyjnych dobrze jest zorganizować specjalne miejsce. Nagranie można zrealizować na tle dużego plakatu związanego z organizacją albo na tle regału z książkami. Nie stresuj się w czasie rozmowy! Gdy się pomylisz, poproś o powtórzenie pytania. Jeśli nie jesteś pewna/y odpowiedzi na pytanie – sprawdź ją, ale nie improwizuj. na zakończenie rozmowy możesz dać dziennikarzowi swoja wizytówkę. Jeśli będzie miał dodatkowe pytania, łatwo się z Tobą skontaktuje.
Jeśli organizujesz konferencje prasową lub event, przygotuj dla dziennikarzy materiały prasowe, do których będą mogli sięgnąć po powrocie do redakcji. w materiałach powinny znaleźć się najważniejsze informacje dotyczące tematu, którym zainteresował się reporter. Jeśli masz zdjęcia lub filmy, nawet amatorskie, dotyczące tematu, koniecznie przekaż je dziennikarzowi. Można też przygotować drobne upominki dla reporterów.
Reporterzy w ciągu jednego dnia nagrywają rozmowy, piszą tekst i montują całość (radio, TV). to bardzo dużo pracy dlatego nie martw się, jeśli dziennikarz przyszedł na konferencję prasową lub event jedynie na chwilę. Dlatego tak ważne jest Twoje przygotowanie do rozmowy z reporterem i materiały, które mu przekażesz. Dziennikarze bardzo doceniają profesjonalną współpracę.
Bardzo ważną kwestią jest też czas twojej reakcji na prośbę dziennikarza. Jeśli dziennikarz prosi o dodatkowe informacje, zdjęcia, trzeba mu je dostarczyć jak najszybciej. Pamiętaj, że dziennikarz ma określony czas na przygotowanie tekstu lub materiału reporterskiego.
Po publikacji tekstu lub emisji materiału reporterskiego pamiętaj, aby podziękować za zainteresowanie tematem. Dobry kontakt to podstawa trwałej współpracy z dziennikarzami.